Otthoni Wellness terápia a fürdődben!

 

spa-bath.ashx

Esténként a hideg, szeles időben, egy fárasztó nap után érdemes otthon egy gondűző, immunerősítő vagy éppen nyugtató hatású fürdőt készíteni. A megfelelő hangulathoz szükség lehet pár teamécsesre, gyertyára, kellemes zenére.  Otthon is könnyen elkészíthető wellness terápiákkal kényeztetheted magad!

Az aromafürdők éltető hatása:

  • a meleg vízből elpárolgó illóolajok eljutnak az agyba, ahol kifejtik hatásukat,
  • felszívódnak bőrünkön keresztül sejtjeinkbe,
  •  légzésünk által eljutnak a tüdőbe, ahonnan bekerülnek a vérpályába,
  • A hűvösebb, kb. 36 fok körüli víz élénkíti a szervezetet, míg a melegebb, kb. 40 fokos és az a fölötti hőmérsékletű víz nyugtatja az idegrendszert, lazító hatást fejt ki.

Íme néhány kipróbált fürdő recept:

1. Immunerősítő fürdő:

Készíts egy sűrítményt: 3 evőkanál gyömbérport vagy lereszelt gyömbérgyökeret áztass fél óráig 3 evőkanál forró vízben. Ezt leszűrve öntsd a fürdővízhez. A fürdőzés ideje 10-15 percnél ne legyen hosszabb.

Hatása: Növeli az immunrendszer védekezőképességét a fertőzésekkel szemben, és segíti a náthából való kilábalást, enyhíti az influenzával járó izom- és mellkasfájdalmat.

2. Nyugtató fürdő:

Fél deci tejben oldj fel 20 csepp majoránnaolajat, és keverd a fürdővízbe, pihenj benne legalább 20 percig.

Hatása: Nyugtat, lazít, enyhíti a feszültséget.

3. Hidratáló fürdő:

Önts 1 dl olívaolajat a fürdővízbe. Maximum 15-20 percig pihenj benne. A túlságosan száraz bőr kezelésére fokozhatjuk a hatását 15-20 csepp lenmagolaj hozzáadásával.

Hatása: Táplálja és regenerálja a száraz bőrt.

4. Frissítő fürdő:

Tegyél pár szelet uborkát, citromkarikát  a fürdővízbe és 15-20 percig pihenj benne.

Hatása: Frissít és nyugtatja a bőrt.

Kategória

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!