Babás jóga – 8. rész: Gátizomerősítés – Légy újra erős!

Kisbabád megszületése után úgy érezheted, hogy hasi és medencealapi izmaid megnyúltak, petyhüdtek, kevésbé tónusosak. Ne keseredj el, mert ez mindannyiunknál, akik szültünk már, normális érzés. Gondolj bele, hogy ezek az izmok hatalmas munkát végeztek a vajúdás a szülés során, ezért még érzékenyek vagy akár fájdalmasak és duzzadtak is lehetnek. Kisbabád világra hozatala után talán úgy érzed, hogy semmit sincs kedved csinálni ezzel a területtel, én azonban arra bíztatlak, hogy amint lehet, mielőbb kezd el fokozatosan gátizmaid erősítését, mert meglátod: ezzel egyenes arányban növekszik majd jólléted és önbizalmad is. Ezek a gyakorlatok segítik a gátmetszés vagy gátrepedés sebének mihamarabbi gyógyulását is, erőteljesen fokozva e terület vérellátását.

 

Hasznos tanács: a gátizomerősítő gyakorlatok végzése közben oldalt fekve vagy háton fekve, felhúzott térdekkel helyezkedj el, babádat a karjaidban tartva vagy magad mellé fektetve. A várandósság alatt végzett gátizom gyakorlatokkal ellentétben itt kilégzésre szorítsd össze az izmaid, és belégzésre lazítsd el őket. Az izmok összeszorítását fenn is tarthatod, miközben folyamatosan lélegzel. Hiszed vagy sem: akár napi 200 ismétlésszám is ajánlott a gyakorlatokból!

Babás jóga-kép8

Kategória